söndag 28 mars 2010

leksaker

hela helgen har gått och jag har svårt att komma igång med kollektionsprojektet till ansökan. kollektionen ska inspireras av en leksak var det bestämt och jag har (som antytt lite tidigare här på bloggen) valt att inspireras av sexleksaker. de är ju fantastiska; färger, former, strukturer i oändlighet. ändå måste jag tvinga mig för att ta tag i det. trodde aldrig att jag skulle vara opepp på research-arbete men nu är jag det. kan inte måla och kladda och klippa och klistra längre. har tappat bort det någonstans...

iallafall, här är någon form av början:



dock kan jag inte släppa mitt designexperiment som borde ha varit klart för länge sen.. kan ju alltid hitta något att pilla lite extra med. exempelvis fick rökklänningen påökt med några extra meter tyg idag...


ska bli skönt att få det fotat så att jag måste släppa det!
imorgon och tisdag blir heldagar i skolan sen blir det jobb här hemma för hela slanten i nästan två veckor. härligt!


ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar