måndag 22 mars 2010

experimentera mera

idag har varit de stora experimentens dag. ohohohooo.. jag kunde helt enkelt inte bara sitta kvar vid skrivbordet och göra det jag planerat för aftonen, dvs. klippa ut bilder till mitt leksaks-kollektions-projekt utan var tvungen att springa runt och göra en massa annat på en och samma gång.



först limmade jag på en 'soon to be amazing'-huvudbonad.
jag och trälimmet halvnakna i badrummet, bättre blir det inte.


sen sydde jag lite på min 'moln'-klänning men
hittade ingen nåldyna på en armslängds avstånd,
man tager vad man haver.


sensensen, the best of the best. jag var tvungen att prova!! experimentens experiment. eller okej. jag provade att vira in träkulor i ett oerhört plastigt syntet tyg för att sedan låta det koka en stund i vatten. hoppet var att formen på kulorna skulle stanna kvar i tyget forever en ever. att det typ skulle smälta lite.


så först ett rött fodertyg:

sen i samma vatten ett vitt trikå/baddräktstyg

det röda svalnat men blött. kunde inte hålla mig utan var tvungen att pilla bort en kula. looking good.


tadaaa, torrt och härligt. det funkade!!!


det vita tyget blev mindre bra. lyckades skapa en batik-effekt och som ni ser där jag tagit bort en kula finns inte mycket form kvar... hänger fortfarande på tork iofs men jag hyser inga större förhoppningar för detta tyg. bara keep on experimenting!


tjipohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar