fredag 9 april 2010

foton

nu när jag haft presentation i skolan känner jag att det är dags för fotona att åka upp. here we go:


II
Detta pågick ett tag och växterna mellan dessa två kroppar
flätades samman till något mjukt och fint
Bob Hansson



För några av oss handlar överlevnad om att ta sig igenom dagen utan att drabbas av andra människors kvarglömda sot. Det där svarta dammet som yr och lägger sig kring hjärtat och alltid kommer från människor som kom dig nära, men egentligen inte ville någonting. De strör svart sot i dig.

Marcus Birro




det fragila
i makten du utövar
orden som blir mina
så fort de lämnat dig
orden som förändras i min mun
likt röken
flyr åt andra håll än de du tänkt
formas till andra meningar
tolkas
och aldrig igen
är enbart dina



kanske att jag visar lite skissbok senare men den är kvar i skolan.


igår hade jag och saino förresten en kollektiv 'ont i magen av stress'-dag som vackert avslutades av konsert med the tiny. jag grät redan på första låten och sen bara fortsatte det. HELT JÄVLA FANTASTISKT!!!!! och så himla mycket bättre än på pustervik i november. det var på nefertiti denna gång; levande ljus, sittplatser vid bord, vuxet och stillsamt. lovelovelove.

så idag har jag inte haft ont i magen och inte känt mig så stressad. förutom att jag kom sent till skolan pga av lite logistiska problem och en del runtspringande för att montera det sista till min presentation :)

men denna helgen är verkligen helgen då allt måste hända!


hey ho,
let's go!!!

1 kommentar:

  1. wohoo! nu kan jag kommentera...

    Sot-tyget e mäktigt vännen. Och the Tiny... avis! :)

    Puss från Skrottet

    SvaraRadera