lördag 6 februari 2010

uppvärmning

I måndags var min första deadline i vårens ansökningshets, portfolion till hdk textilkonst skulle lämnas in. Proverna släpptes i början av december men ändå av någon konstig anledning gjorde jag allt(!) sista veckan i kombo med heltidsstudier. Härligt! Det var en rätt bra uppvärmning tror jag dock. Man kom in i köret. Borta i skolan 11 timmar per dag sen bara köra igång på kvällen när man kom hem. Sen blev det givetvis en helnatter söndag-måndag och jag var helt ocensurerad hela måndagen i skolan och sa de mest konstiga grejerna.. Men det bjuder jag på :)
Dock var jag så stressat förvirrad att jag glömde fota skiten. Har bara en bild på en krage jag gjorde till uppgiften:
Naturligt/Naturlikt
Skapa något i textila material med utgångspunkt i de två orden i rubriken. (ungefär)
Spetsar virkade under julen till mitt slutprojekt i en garnkurs sammanfogades med naturfärgat bommulstyg. Inspirationen var en bild på prydnadskål för naturlighetens skull. Det var en rolig upgift när jag väl fick tummen ur.
I måndags släppte sen Textilhögskolan i Borås sina uppgifter till modedesign- och textildesignutbildningarna. Är egentligen lite sugen på båda men ska bara söka modedesign. Bara att sätta igång då. Om ni vill se vad jag tampas med går det att läsa här.

tjippohej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar